BUS startades 1992 av familjerna Petterson och Juhlin, som ett föräldrakooperativ. Idag är BUS en av tre enskilda förskolor som drivs av Månsson & Månsson Utb AB.
De andra två förskolorna är Möllan och Regnbågen.

Vi erbjuder inspirerande miljöer såväl inomhus som utomhus. Engagerade utbildade pedagoger finns för att stimulera och utveckla barnen i alla deras lärandesituationer. Tillsammans med dig som förälder strävar vi efter att ge ditt barn den bästa starten i livet.

Hos oss finns två avdelningar med totalt 25-30 barn. Barngrupperna är indelade efter ålder; man börjar som liten hos småbusarna och växer så småningom upp och tar klivet upp till storbusarna. Vår strävan är att hålla barngruppernas storlek anpassade efter barnens behov.

Maten som serveras på BUS levereras från köket på Regnbågen, där den tillagas av våra kockar. De tillagar all mat från grunden av ekologiska och närodlade varor så långt det är möjligt. Vi har en varierad matsedel där barnen får prova på en mångfald av olika smaker och rätter.

Vi använder oss av TYRA, den kompletta förskoleappen för kommunikation mellan förskola och hem. Läs mer på, https://tyra.io/se/

Vill du veta mer om oss? Slå oss en signal eller skicka ett e-mail, så svarar vi på dina frågor! Du är givetvis också välkommen att boka en tid och komma på besök.